Monday 30 March 2009

LaNgkAh-LaNgkAh KerjA







ReFlekSoloGi KaKi

•Memastikan kaki pelanggan tiada sebarang kecederaan atau masalah kulit.
•Mengarahkan klien secara sopan menukar kasut dan letakkan ditempat kasut
•Klien menyimpan barang-barang berharga ditempat yang selamat.
•Menyediakan tempat rendam kaki yang dicampurkan larutan antiseptic atau wangian aromaterapi.
•Klien diminta merendamkan kaki dilarutan tersebut kira-kira 10 minit.
•Menyediakan tuala kecil untuk mengeringkan kaki klien.
•Tempat refleksologi telah tersedia dengan tuala besar, tuala kecil, media urut dalam keadaan tersusun dan bersih.
•Tempat menunngu klien sentiasa dalam keadan bersih dan teratur sementara menunggu giliran.
•Pelanggan diminta duduk ditempat yang disediakan seperti yang disediakan oleh pihak organisasi.
•Operasi dijalankan dalam keadaan klien dan juru refleksologi benar-benar bersedia.

ReFlekSologi TangAn

•Memastikan tangan pelanggan tidak cedera atau menghadapi masalah kulit
•Klien diarahkan dengan sopan menanggalkan barang kemas seperti jam, cicin, gelang dan sebagainya kemudiannya disimpan ditempat yang selamat.Klien diminta mencuci tangan dengan larutan antiseptik atau sabun berubat.
•Mengeringkan tangan dengan menggunakan tuala bersih yang telah disediakan.
•Duduk dalam keadaan posisi yang selesa seperti kehendak organisasi.
•Losen/,minyak dan tuala kecil disediakan ditempat yang selamat dan mudah dicapai oleh juru refleksologi dan tidak mengganggu pelanggan.
•Pleanggan dibekalkan dengan minuman selepas mendapat rawatan.

ReFlekSologi TeLingA

•Memastikan klien tidak menghadapi penyakit telinga kronik, kecederaan atau penyakit kulit.






No comments:

Post a Comment